MİRZA EKİBİNİ TANITTI, PROJELERİNİ ANLATTI

2 Mart 2024 23:16

BEĞENDİM

ABONE OL

Cumhuriyet Halk Partisi Bandırma Belediye Başkan Adayı Dursun Mirza Barış Manço Kültür Merkezi’nde Belediye Meclis Üyesi Adaylarını tanıtarak proje lansman törenini gerçekleştirdi. CHP Yurtdışı Örgütlenmeden Sorumlu Parti Meclisi Üyesi Mehmet Tüm, İlçe Başkanı Mehmet Atak, Geçmiş Dönem Bandırma Belediye Başkanları’ndan Sedat Pekel , Belediye Başkan Vekili Sıtkı Ağan ve çok sayıda partili ile vatandaşların katıldığı lansman töreninde uzun bir konuşma yapan Mirza, konuşmasında göreve seçilirse 5 yıl boyunca yapacağı projeleri görselleri ile birlikte açıkladı. Son olarak da Belediye Meclis Üyesi Adaylarını tanıttı. Mirza’nın Lansman Töreninde Bandırma Belediye Başkanı Tolga Tosun, CHP Meclis Üyesi Metin Ok, 31 Mart seçimleri için Belediye Başkan Aday Adayı olarak çıkan diğer isimlerin yer almaması dikkatlerden kaçmadı.

CHP Bandırma Belediye Başkan Adayı Dursun Mirza, rakibi Cumhur İtfifakı Belediye Başkan Adayı Cemal Öztaylan’a yüklenerek, “Belediye Binasını, AVM’yi, Otel’i Tır Parkı ve Galericiler Sitesi’ni ben yaptım diyor. Tekel Binalarının Arsalarını ben aldım diyor. 2009 yılında biz Sedat Pekel Başkanımız ile birlikte göreve geldik. Bizden önce 2004 yılında kendisi Belediye Başkan Adayı olmuştu ancak 3 sene 2 ay sonra Bandırma Sevdalısıyım diyen arkadaş, Ankara sevdalısı olarak Milletvekili olup Ankara’ya gitti. Yerine gelen Recep Eraydın da kalan 2 yılda Belediye Başkanlığı yaptı. Son günlerinde ise AVM’, Belediye Başkanlığı Binası, Otel, Tır Parkı ve Galericiler Sitesi alanlarının ihalesini yaptılar. Biz geldiğimizde daha şimdiki Belediye Binasının yerinde bir çukur vardı. İhaleyi alan firma “Biz gidiyoruz” dedi. Dedik ki, durun gitmeyin, konuşalım. Sedat Pekel Başkanımla birlikte konuştuk, görüştük. Şimdi ki otel binası o zamanlar projede işhanıydı. Yüzde 35’i de Bandırma Belediyesi’ne bırakılmıştı. Firmadan bunun yüzde 50’sini istedik. Firma da tamam ama burayı işhanı yaparsak bizi kurtarmaz, otel yapalım dediler. Kanunlara, yönetmeliklere baktık, uygun bulduk ve otele çevirdik. 2 sene içinde de bütün hepsi tamamlandı ve biz 2011 yılında yeni Belediye Binasına taşındık. Aynı şekilde Tekel binalarının yerlerini Özelleştirme İdaresi’nden AKP Belediyesi almıştı ama parasını ödememişlerdi. Biz geldik 2009 yılında Özelleştirme İdaresi 1 ay içinde bizden parasını istedi. Sedat Pekel Başkanımız o zaman Vakıfbank’tan kredi çekerek o arsaların parasını ödeyip, Bandırma’ya kazandırdı. Yani birilerinin ben yaptım dediği gibi olmadı.” dedi.

Bandırma’nın il yapılması konusunda da bir algı yönetimi yapıldığını ifade eden Mirza, “Bandırma Süleyman Demirel zamanında il yapılacaktı. 80 plakayı takın dediler. Şimdi ki Cumhur İttifakı adayı da Milletvekiliydi ve yanı başındaydı. Sonuçta 80 plakalı çöpe attılar. AKP 22 yıldan bu yana iktidar. İktidarlar temenni etmezler, yaparlar. 22 yıldan beri neden il yapmadınız? Bandırma 40 ilden büyük bir ilçe. 170 bin nüfusu var yerleşik. 25 bin üniversite öğrencisi var. 10-15 bin dolayında da günlük başka yerlerden gelen giden kişilerin oluşturduğu sirkülasyonla birlikte 200-210 bin nüfusa sahip. Bandırma’nın il olmaktan başka çaresi yoktur” dedi.

15 YILDIR ÇİVİ ÇAKMADILAR DEDİ, İŞTE ÇİVİLER!

CHP’li Mirza, Cumhur İttifakı Adayı Öztaylan’ın CHP’li Belediyeler için 15 yıldır Bandırma’ya çivi çakmadığını söylediğini ve bunun yanlış olduğunu ifade ederek, “Sedat Pekel Başkanım döneminde Belediye’yi AKP’den 30 milyon borçla aldık. Çalıştık, borçları ödedik, önümüzü açtık. Benim dönemimde Kapalı Pazar Yeri, Eski Santral Kültür Merkezi, Balcı Çamlığı, Güneş Enerji Santrali, Hobi Bahçeleri, kırsal mahalleler başta olmak üzere tüm mahallelere asfalt, taş döşeme çalışmaları, düğün salonları, Atatürk Büstleri, Festivaller, Kitap Günleri, Kurban Pazarı Yeri, Ayyıldız’a benzinlik ve Tır Parkı, Bandırma Basketbol Kulübü’ne yap işlet devret ile Kapalı Spor Salonu, hepsini biz yaptık. Son dönemde kendi asfaltımızı, kendi ahşap ürünlerimizi ürettik. Belediyemize araçlar kazandırdık, engelli vatandaşlarımıza, dar gelirli vatandaşlarımıza pozitif ayrımcılıkla sosyal Belediyeciliğin imkanlarını sunduk. Bu kadar çivi yeter herhalde. Oturup saysınlar” diye konuştu.

PROJELERİNİ AÇIKLADI

Mirza programının son bölümünde ise seçildiği takdirde Bandırma’da 5 yılda yapmayı planladığı projelerinden bahsetti. Mirza Bandırma’nın iki farklı yerinde yeni mahalleler kuracaklarını ve bu mahallelerin depreme dayanıklı modern bir mimari ile yapılacağını ifade ederek, “Cin Çukuru olarak tabir edilen eski stadyumdaki daha önce çizmiş olduğumuz projemizi Anıtlar Kurulu’nun istemiş olduğu şekle getirerek yeniden çizdik. Projemizde Bandırma’nın büyük ihtiyacı olan 1000 kişilik bir Kültür Merkezi var. Alta 2 kattan oluşacak en az 2 bin araçlık kapalı otopark olacak. Üstüne de dükkanlar, cafeler, spor alanları ve sosyal alanlar olacak şekilde bol yeşil alanın olacağı bir projemizi hazırladık. Sahil Yenice ve Dutliman Mahallelerine Bandırma’yı denizle buluşturacak iki plaj yapacağız. Bandırmalılar burada denize girebilecek. Bir Deniz Teknesi alıp vatandaşlarımızı Karşıyaka, Adalar gibi yerlere taşıyacağız, Nasıl ki otobüslerle kültür turları yapıyoruz, şimdi de deniz turları yapacağız. Meydandaki L İskeleye 4 adet balık lokantası yapacağız. Bandırmaspor’un en büyük ihtiyacı olan yeni Stadımızı yapacağız. Yeni stad için projemiz var. Yeri de Merinos Çiftliği karşısında, Edincik Mezbahasının arka tarafından bulunan ve Bandırma Belediyesi’ne ait olan bir yer. 8500 kişilik bir stad. Tabi bunun için finansman bulmamız lazım. Korozman bölgesine İtfaiye’nin arka kısmına yine daha önceden projesini yapmış olduğumuz Kapalı Spor Salonu ve Yüzme Havuzu projemizi yapacağız. Anfi Tiyatro yapacağız, 3 bin kişilik. Daha önce anfi tiyatro için yaptığımız projemizi Tepe Gazino’nun altına planlamıştık ama orasının heyelan bölgesi olduğu söylenince bu kez Livatya’da Sıcaksu Tepesinin oraya bir proje yaptık. Yaz konserlerimizi burada yapacağız.  Bandırma’da bir Kuşcenneti Gölümüz var. Yarısı Manyas, yarısı bizim sınırlarımız içerisinde. Buradaki gölün kenarına güzel tesisler yapmayı planlıyoruz. Vatandaşlarımız haftasonunda kahvaltılarını göl manzarası eşliğinde yapsın diyoruz. Yeni bir hayvan barınağı planlıyoruz. Ayrıca artık Bandırma’da raylı sistemi gündeme almak istiyoruz. Sahilden, hava üssü önüne, oradan da bir kolu otogara, diğer kolu üniversiteye uzanan bir raylı sistem düşüncemiz var. Evet Pahalı bir proje ama Bandırma’nın artık bunu düşünmesinin zamanı geldi. Yollarımızı ve meydanlarımızı yeniden yapacağız. Sevgi Yolu’nu, Cumhuriyet Meydanını yeniden yapacağız” dedi.

EKİBİNİ TANITTI

CHP’li Mirza, projelerinin anlatımının ardından Meclis Üyesi Adaylarını tek tek sahneye davet ederek, ekibini de salondaki izleyenlere tanıttı.

Bu yazı yorumlara kapatılmıştır.

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.