BANÜ, çevre dostu ve sürdürülebilir kampüs vizyonu doğrultusunda önemli bir adımı daha hayata geçirdi. Merkez yerleşkesinde kurulumu tamamlanan Elektrikli Araç Şarj İstasyonu, düzenlenen törenle hizmete açıldı.
Üniversitenin yeşil kampüs ve yenilikçi teknoloji odaklı projeleri kapsamında kurulan şarj istasyonunun açılışını, BANÜ Rektörü Prof. Dr. İsmail Boz gerçekleştirdi. Açılış törenine; Genel Sekreter Faruk Küçük, Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Abdullah Yeşil, EKOS Elektrik & EKOS Mobility Genel Müdürü Yasin Çakar, Satış Müdürü Osman Çelen, üniversitenin öğretim üyeleri ile akademik ve idari personeli katıldı.
Açılışta konuşan Rektör Prof. Dr. İsmail Boz, küresel ölçekte karbon ayak izinin azaltılması ve temiz enerji dönüşümünün önemine dikkat çekti. BANÜ’nün yenilikçi ve çevreye duyarlı projelerde her zaman öncü bir rol üstlenmeyi hedeflediğini belirten Rektör, “Yükseköğretim Kalite Kurulu (YÖKAK) tarafından 5 yıl süreyle tam akredite edilerek Türkiye’nin seçkin üniversiteleri arasındaki yerini tescilleyen üniversitemiz, sadece eğitimde değil, çevre ve teknoloji yönetiminde de örnek bir duruş sergilemektedir. Bugün açılışını gerçekleştirdiğimiz elektrikli araç şarj istasyonu, kampüsümüzün sürdürülebilirlik vizyonuna ve yeşil dönüşüm hedeflerine katkı sağlayacak değerli bir yatırımdır. İş birliğinden dolayı EKOS Elektrik ve EKOS Mobility ailesine teşekkür ediyorum.” ifadelerini kullandı.
EKOS Elektrik & EKOS Mobility iş birliğiyle kampüse kazandırılan modern şarj istasyonları, üniversitenin teknolojik dönüşüm yükünü omuzlayan Mühendislik ve Doğa Bilimleri Fakültesin de katkılarıyla yakından takip edilecektir. Hizmete giren istasyonlardan üniversitenin akademik ve idari personeli de aktif olarak faydalanabilecektir.
Açılış kurdelesinin kesilmesinin ardından, törene katılan heyet şarj istasyonunun teknik altyapısını inceleyerek ilk araç şarj etme işlemini yerinde gözlemledi. Tören, günün anısına çekilen toplu fotoğraf çekimiyle sona erdi.
